岡山県在住 2000 年 テラコッタの制作を始める 主な個展 2018 年 現れる|Gallery Camellia| 東京都中央区 2017 年 水平の彼方|教文館エインカレム|東京都中央区 2016 年 ゆらめく|サンコア|岡山県玉野市 永岡かずみ作品展|合田邸|香川県多度津町 広がる滴|ギャラリーうちやま|東京都中央区 2015 年 波打つ時間|湘南くじら館スペース kujira| 神奈川県藤沢市 ひかりさす|Gallery Camellia| 東京都中央区 2014 年 つながる空の中|空間工場|東京都世田谷区 2013 年 巡る旅|サンコア|岡山県玉野市 2012 年 うつりゆく|アトリエ倫加|高知県高知市 2011 年 風の向こう側|ギャラリー K|岡山県倉敷市 2010 年 街へゆく|あーとらんどギャラリー|香川県丸亀市 2007 年 雲のある場所|Art Box SARASA|岡山県岡山市 2002 年 爽風|エスプリ ヌーボー|岡山県岡山市

岡山県在住 2000 年
テラコッタの制作を始める
主な個展
2018 年 現れる|Gallery Camellia| 東京都中央区
2017 年 水平の彼方|教文館エインカレム|東京都中央区
2016 年 ゆらめく|サンコア|岡山県玉野市
永岡かずみ作品展|合田邸|香川県多度津町
広がる滴|ギャラリーうちやま|東京都中央区
2015 年 波打つ時間|湘南くじら館スペース kujira| 神奈川県藤沢市
ひかりさす|Gallery Camellia| 東京都中央区
2014 年 つながる空の中|空間工場|東京都世田谷区
2013 年 巡る旅|サンコア|岡山県玉野市
2012 年 うつりゆく|アトリエ倫加|高知県高知市
2011 年 風の向こう側|ギャラリー K|岡山県倉敷市
2010 年 街へゆく|あーとらんどギャラリー|香川県丸亀市
2007 年 雲のある場所|Art Box SARASA|岡山県岡山市
2002 年 爽風|エスプリ ヌーボー|岡山県岡山市

主なグループ展
2017 年 第3回金沢•世界工芸トリエンナーレ 2017
金沢•世界工芸コンペテション-進化する芸術工芸- |
金沢 21 世紀美術館|石川県金沢市
2016 年 福田淳子・永岡かずみ二人展 星の粒・雲の種|
アンクル岩根のギャラリー|岡山県岡山市
2013 年 総社芸術祭 屋外美術展 赤と黒|井山宝福寺|岡山県総社市
2012 年 美へのまなざし・交差する世界展|岡山県天神山文化プラザ|岡山県岡山市
第7回大黒屋現代アート公募展|板室温泉大黒屋|栃木県那須塩原市
2009-2010 年
アートの今・岡山 岡崎和郎•大西伸明・小野耕石・作元朋子・清水直人・永岡かずみ・水上希望

|岡山県天神山文化プラザ・高梁歴史美術館・奈義町現代美術館 巡回|岡山
2007 年 クロスロード-共鳴する美術ー 森山知己・山本麻友香他|倉敷市立美術館|岡山県倉敷市
2006 年 コラボレーションポエム 2006|岡山県天神山文化プラザ|岡山県岡山市
2005 年 第二回青美展 若き感性と情熱・時代を開く作家シリーズ 笠原久美子・永岡かずみ二人展|

遊美工房|岡山県倉敷市

About the Art Works
I present sculuptures using terra-cotta. I use a primitive technique called “ Himozukuri” [coil-building*] for molding and my own method of coloring before firing. I create by exploring various styles daily with in the limited methods, expandig images inspired by nature, and using the soft textures and colors of the material. I also present combinations with different materials, suchi as metal and wood, and they are displayed as spatial compositions at solo exhibitions. I hope you can feel a world that is a step outside your daily life though them.
*Coil-building is a method of creating pottery. It has been used to shape clay into vessels for thousands of years. It is one of the methods used in teraa-cotta sculpture;The clay is rollded into cylindrical strips about the size of the thickness of the thumb and wound up to create the desired shape.

http://www.kazu3terra.com/
https://www.facebook.com/kazumi.terra

メディア・作品設置
「説教のキーワード」 平野克己著 日本キリスト教団出版局 表紙と挿画(作品写真)提供
 ※2018 年3月7日刊行 【NEW! 】
代田教会付属代田幼稚園新園舎レリーフ設置|東京都世田谷区 【NEW!】
岡山済生会総合病院|岡山県岡山市
六甲病院|兵庫県神戸市

テラコッタを素材に彫刻作品を発表しています。紐づくりという原始的な技法で造形し、彩色は焼成前に施すという独自の方法をとっています。制約のある手法の中、表現方法を日々模索し、自然から着想したイメージを膨らませ、素材の持つ柔らかな質感や色合いを生かしながら制作しています。また、金属や木などの異素材と組み合わせた作品も発表しており、個展ではそれらによる空間構成の展示となります。作品を通して、日常から一歩踏み出した世界を感じていただけると幸いです。